۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۱

سپهر در گفتگو با مهر:

برپایی ۳۰۰ غرفه صنایع دستی در کرمانشاه/ تولیدات چینی می شکنند

برپایی ۳۰۰ غرفه صنایع دستی در کرمانشاه/ تولیدات چینی می شکنند

کرمانشاه – معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از جلوگیری از توزیع و عرضه صنایع دستی خارجی در ۳۰۰ غرفه فروش مصنوعات دستی ویژه نوروز ۹۴ در کرمانشاه خبر داد.

نصرت‌الله سپهر در گفتگو با خبرنگار مهر، از برپایی ۳۰۰ غرفه صنایع دستی طی نوروز ۹۴ در استان کرمانشاه خبر داد.

وی هم‌چنین از برپایی نمایشگاه بزرگ صنایع دستی در مجموعه تاریخی- تفریحی طاقبستان خبرداد و گفت: حدود ۸۰ غرفه شامل غرفه‌های صنایع دستی و سیاه‌چادرها نیز در این محل برپا می‌شود.

سپهر گفت: در این غرفه‌ها بیش از ۵۰ صنایع دستی استان کرمانشاه و سوغات استان به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مجموع بیش از ۶۰ سیاه چادر نیز با کمک بخش خصوصی در سطح استان کرمانشاه طی این ایام برپا خواهد شد.

وی محل برپایی سیاه‌چادرها را ورودی و خروجی شهرهای استان، در کنار اماکن تاریخی – گردشگری شهرستان‌های کنگاور، صحنه، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، روانسر، بیستون، مسیر عتبات عالیات، گواوور و قصرشیرین برپا می‌شود.

سپهر، گفت: ممکن است در برخی از سیاه‌چادرها صنایع دستی نیز به نمایش گذاشته شود و یا تنها مخصوص معرفی غذاها و شیرینی‌های بومی و محلی استان باشد.

دعوت از هنرمندان برای برپایی غرفه‌های صنایع دستی درنقاط مختلف

معاون صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از هنرمندان و مردم استان کرمانشاه که درخواست برپایی غرفه‌های صنایع دستی طی این ایام را دارند دعوت کرد تا به این معاونت مراجعه و درخواست خود را ارائه دهند.

وی افزود: در صورت تایید درخواست‌ها با این افراد تفاهم‌نامه منعقد خواهد شد و در نقاط مختلف استان به آنها مجوز برپایی غرفه داده می‌شود.

سپهر گفت: تاکنون برای برپایی غرفه‌های صنایع دستی در اماکنی چون باغ پرندگان، بالای پارک شیرین و بافت قدیم کرمانشاه تاکنون متقاضی‌ای برای برپایی غرفه نداشته است که چنانچه کسی خواهان برپایی در این نقاط باشد درخواست او بررسی و پس از تایید مجوز آن داده می‌شود.

معاون صنایع دستی استان هم‌چنین از هنرمندان صنایع دستی استان دعوت کرد تا برای معرفی و حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی استان به این معاونت مراجعه و درخواست حضور خود را مطرح کنند.

وی تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی که تولید کننده، صادرکننده و یا فروشنده صنایع دستی باشند میتوانند متقاضی برپایی غرفه و یا حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی استان باشند.

برگزاری مراسم موسیقی و مسابقات صنایع دستی و غذاهای محلی

سپهر برگزاری مراسم موسیقی بومی-سنتی با استفاده از ساز و دهل و سازهای سنتی در کنار سیاه‌چادرها و غرفه‌ها را طی این این به جز ایام سوگواری از جمله برنامه‌های جنبی این معاونت طی ایام نوروز برشمرد.

وی هم‌چنین از برگزاری مسابقاتی بین هنرمندان صنایع دستی و هم‌چنین مسابقات غذاهای بومی و سنتی به عنوان دیگر بخش‌های جنبی برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان خبرداد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نظارت مستمر در طول برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی خبرداد و گفت: هر کس که شکایتی در مورد کالاهای صنایع دستی عرضه شده داشته باشد به اکیپ‌های نظارتی مراجعه کند و ما با فروشنده متخلف برخورد خواهیم کرد.

عرضه صنایع دستی چینی ممنوع

سپهر تاکید کرد: ارائه صنایع دستی و تولیدات چینی طی برگزاری این نمایشگاه‌ها مطلقا ممنوع است و هیچ کس حق عرضه هیچ صنعت دستی خارجی را ندارد و چنانچه موردی مشاهده و گزارش شود با شهرداری برای جمع‌آوری غرفه‌ها هماهنگ می‌شود.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه یادآور شد: دستورالعمل منع فروش کالاهای چینی در غرفه‌های صنایع دستی استان به مسئولین نمایشگاه‌ها اعلام خواهد شد و چنانچه این اتفاق بیفتد به شدت برخورد می‌شود.

وی توصیه کرد: مردم و مسئولین کرمانشاه، برای سوغاتی و هدایایی که به میهمانانشان تقدیم می‌کنند از کالاها و صنایع دستی کرمانشاه استفاده کنند و به اشتغال بومی استان  کمک کنند.

کد خبر 2509645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha